tiistai 23. elokuuta 2011

Kusti kiertoon

* * *   M Y Y T Y   * * *

Raskain mielin olemme pakotettuja laittamaan luotettavan ja uskollisen Kusti the Raksapakun myyntiin. Ikävähän sitä tulee, mutta peräkärryllä on selvittävä jatkossa.

Kusti the Raksapaku on omaa sukua Volkswagen Transporter. Tarkemmin sanottuna 1,9 l turbodiesel, vuosimallia 1999, lyhyt versio. 


Kilometrejä mittariin on kertynyt vain noin 182 200. Autossa on digitaalimittaristo, joten siinä on luultavasti kaikki. Kustin taustasta meillä ei ole mitään varmaa tietoa, mutta väristä päätellen se lienee Postin vanha auto (No shit, Sherlock.). Ohjaus on kuitenkin normaalisti vasemmalla ja "tavallisesti asioista perillä oleva taho" tiesi kertoa että kyseessä on pakettien jakelukäytössä ollut auto.

Kilometreistä ja muutamista muista vinkeistä päätellen Kusti on luultavasti entisessä elämässään saanut sen mittaluokan pusun, että seuraava koti on tainnut olla Autovahinkokeskus. Joku ystävällinen sielu on ilmeisesti Kustin sieltä pelastanut ja antanut uuden elämän.

Katsastusmies oli ilkeä ja hylkäsi Kustin katsastuksessa. Väitti että jarruissa on vikaa. Höh, jarruthan on vauhdin surma. Ja raksaajalla on aina kiire. Pakko oli kuitenkin olla katsastusmiehelle mieliksi ja teettää kevyt jarruremontti. Kustilla on nyt uunituore leima otsas... eiku rekisteriotteessa. Kärry on siis katsastettu 22.8.2011 ja ajoaikaa vuoden päivät ennen seuraavaa.


Kustin ominaisuuksiin sisältyy mm. seuraavaa:
  • Sony CD-soitin/radio mahtavalla superhyperekstralisäbassolla. Tosin radioantenni on poikki, joten vain Radio Nova kuuluu kunnolla Kehä III:n sisäpuolella, ulkopuolella ei oikein sekään. Niinpä ei paljon haittaa ettei lisäbassokaan toimi. CD-soittimella sentään saa rokin raikaamaan. 
  • Tuhkakupin ja tupakansytyttimen joku on poistanut terveyshaittana.
  • Ohjaamossa on penkit vain kahdelle, joten turhat siipeilijät pysyvät poissa.
  • Kuskin penkki on aavistuksen lässähtänyt, joten taskuissa olevat työkalut eivät turhaan paina raksaajan takapuolta. Istuinlämmitys kuitenkin lämmittää mukavasti talvirakentajan takamusta. Myös lohkolämmitin ja sisätilanpistoke löytyvät.
  • Sähköiset lasinnostajat sekä sähkösäätöiset ja -lämmitteiset peilit. Vasemmassa ovessa ne toimivat hyvin. Oikeassa satunnaisemmin.
  • Keskuslukitus sen sijaan toimii, paitsi avaimen kaukosäätimestä.
  • Takalasin lämmitinkin on sanonut sopimuksensa irti. Raksakäytössä se ei haittaa lainkaan, sillä tavaraa on kuitenkin aina niin paljon kyydissä ettei takalasiakaan näy.
  • Em. tavarapaljouden saa Kustin kyytiin helposti, sillä normaalista poiketen molemmilla puolilla on liukuovi ja takana on sivulle aukeavat pariovet tavallisen ylös aukeavan luukun sijaan. Tästä on se suuri hyöty että kuormalavallisen raksatarpeita voi nostaa trukilla suoraan kyytiin.
  • Jos Kustin kuljetuskapasiteetti ei yksin riitä, ominaisuuksiin sisältyy myös vetokoukku, joten oman tai lainakärryn saa helposti avuksi. Lisänä myös kattotelineet, joten pitkätkin ilmanvaihto- ja salaojaputket kulkevat hienosti mukana.
  • Kesä- ja talvirenkaat omilla vanteilla.
  • Pellit ovat pääosin hyvässä kunnossa. Kuten kaikilla kaksitoistavuotiailla, pari pientä kuhmua Kustillakin on toki siellä täällä, mutta ne antavat vain luonnetta. Ja kaistaa vaihtaessa tulee tilaa yllättävän helposti.
  • Kilometreistä ja oletetusta Postin hyvästä huoltohistoriasta johtuen moottori ja voimansiirto ovat erinomaisessa kunnossa. Kusti käynnistyi kovilla talvipakkasillakin paremmin kuin ykkösautomme, eikä se edes savuta. Kytkin ja vaihteisto toimivat moitteetta.
  • Lisäbonuksena pirteä Postin oranssi väri, joten Kusti löytyy helposti paikallisen rautakaupan parkkipaikalta alennusmyyntienkin aikaan.
  • Supertuplalisäbonuksena takavalotakuu! (Takuu on siis voimassa niin kauan kuin näen takavalot ajaessasi pois Kustin uutena ja ylpeänä omistajana) 

Perävaunun kanssa Kustilla kuskaa isommankin roskakuorman:


Kusti on saanut meiltä ja mm. HS Autopalvelu Oy:n kavereilta hellää huolenpitoa seuraavaan tahtiin:
 
26.8.2010 168800 km
Auto ostettu. Pyyhkijän sulat uusittu.

14.9.2010 168950 km
Öljyt, öljynsuodatin, ilmansuodatin ja polttoaineensuodatin vaihdettu. Moottorin vesivuoto korjattu; vesiletkun laippa uusittu, vaihdettu uudet jäähdytysnesteet. Vaihdevivusto herkistetty.

24.9.2010 169290 km
Jakopään hammashihna ja kiristinrulla uusittu. Moniurahihna uusittu. Moottorin öljyvuoto korjattu; venttiilikopan tiiviste uusittu.

30.9.2010 169371 km
Takasumuvalo korjattu; vetokoukun pistorasia uusittu. Ohjauskulmat säädetty ja ratti oikaistu. Kaasuvaijeri herkistetty.

11.1.2011 172310 km
Akku uusittu.

19.8.2011 182135 km
Etujarrupalat ja etujarruletkut vaihdettu. Käsijarru kunnostettu.

Kyytiin mahtuu helposti esim. kolme sänkyä patjoineen, petauspatjoineen ja sälepohjineen, vaatekaappi Pikkuraksaajalle, vaaterekki, ja iso säkillinen muuta roinaa Ikeasta ja tilaa jää vielä yllinkyllin:


Kustin lähisukulaiset löytyvät Nettiauton vastaavien autojen haulla tästä linkistä.

Nettiauton monista ylihintaisista tai loppuunajetuista pommeista poiketen nyt saat meiltä luotettavan, toimivan ja käytännöllisen raksapakun omaksesi vain 4900 eurolla. Tinkiäkin saa, jos uskaltaa. Kusti tosin voi loukkaantua ja kostaa myöhemmin.

Laita postia osoitteeseen harrijv(at)kolumbus.fi ja tule koeajolle.

* * *   M Y Y T Y   * * * 

2 kommenttia:

  1. :D no voi mahoton kun oli hyvä "myyntipuhe". Raksa-ajat onnellisesti takanapäin, joten meillä ei tarvetta pakulle. Mutta Kusti löytää varmasti hyvän kodin jatkossakin! Ja hei: onnea uuteen kotiin! =)

    VastaaPoista
  2. Yhdyn edelliseen!
    t. Petturinteen ~uku~

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!

Related Posts Plugin for Blogger...